Ringebufjellet Oppland

Ringebufjellet, Oppland

Vi ankom parkeringen til hytta rundt klokken 20:00 lørdag kveld. Det var glatt oppover fjellet. Jeg var fast bestemt på å holde farten rund 2-3 gir for å ikke stoppe og samtidig ikke skli av veien. Dersom bilen hadde stoppet hadde vi ikke kommet opp. #DenFølelsen. Må ærlig si at jeg holdt pusten i de bratteste svingene og vel så det.

Vi går opp mot hytta. Veien er traktor-måkt, men det er ikke stien til hytta. Det er bek-mørkt. Jeg er alene som voksen og vi har masse bagasje. Tanken på at resten av familien ikke reiser opp før jeg har vært der å banet vei slo meg. Selv de paranoide har fiender.
Meg og Enya(Siberian Husky) i front. Teemo(mops) bak meg og de to ungene bak der igjen. Jeg var et øyeblikk redd for at Teemo ville drukne i snøen. Jeg så etter ulvespor, bjørnespor og gaupe. Jeg så bare harespor men turte ikke se inn mot skogen. Jeg har sett litt for mange skrekkfilmer. Skogen om natten.. Bare prøv det..

Den fjerde og siste turen til hytta med bagasjen var smertefull. Jeg hørtes nesten ut som mannfolka som ligger på strekkbenken på treningsstudio og måtte stoppe for å skrike ut flere ganger. Vel inne i hytta lukta jeg allerede dritt. Det er kanskje bra ingen skulle dele rom med meg.
Det ble en sen kveld med peis, topplue og kort.
Søndagen startet veldig tidlig. Jeg gikk ned til bilen for å hente småtterier. Jeg hadde en følelse av at klokka hvertfall var 16 og at vi måtte starte med middagen snart. Jeg så på klokken og den var ikke mer enn 10-11. Det er rart å døgnvill man blir uten et ur. -og Radio Norge er elendig på å fortelle klokkeslett (skjerpings)

Jeg fant frem et par gamle ski og noen skisko som har tilhørt min eldre bror, fikk selt opp Enya og gikk mot hovedveien. Jeg fikk på meg skia og når Enya fant ut at hun kunne løpe så løp hun FORT! Når vi kom til krysset hvor vi måtte svinge for å komme på skiløypa kom jeg på at denne hunden har aldri lært noen kommandoer. Verken Stopp, Høyre eller Venstre... Jeg prøver å veilede ved hjelp av skiplassering og båndet men det gikk bare rett i bakken. Om ikke annet fikk jeg stoppet og fått oss i rett spor. Denne snøen var litt mykere, så når det ble litt fart merket jeg tydelig at skiene ikke har blitt smurt fordi det sa BRÅSTOPP og Elin gikk RETT på snørra igjen. Dette var bare til å gi opp om jeg ville beholde kroppen hel. Jeg kan ikke si at det var GØY, men nå har vi prøvd. Langrenn er skummelt! Vi holder oss til spark. jepp jepp!

Beklageligvis så glemte jeg kameraet mitt hjemme så har bare fått tatt bilder med mobilen. Siden den ikke har hatt så mye strøm var det få bilder, men får vel ta meg en tur dit senere også selv om jeg ble sterkt uvenn med den "nye doen".

Antall bøker lest: 3 (Et helt halvt år, Etter deg, Paris for to EN.
Antall vinglass: 0
Vil si jeg taklet hyttetur som alene voksen veldig bra. Det eneste jeg savnet var et skikkelig toalett, en skikkelig håndvask og dusj. De som kjenner meg vet at jeg har bakteriefobi. De siste dagene var det nesten så jeg spiste maten min med pinsett :p

Denne bloggen ligger litt død denne vinteren. Min turkamperat prioriterer jobb og jeg tør ikke gå på fjellturer på vinteren alene så det får vente til våren., EVT ta kontakt om du ønsker å ta meg med på tur.

Skumring <3


"trokke jeg gidder gå mer jeg"

"jeg gidder hvertfall ikke gå når du sparker snø over meg hele tiden"


hyttekos

hører noe i det fjerne

akeeee

jeg vil være meeed

<3

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Ramstadsjøen, Rælingen

Nipkollen, Nannestad.

Gjeddevann