Bokkedalen, Eidsvoll

Kjør RV 181 forbi Sundet, og følg deretter RV 177 ca 2,7 km mot Fenstad/Vormsund. Like før 50-sonen slutter, ta til venstre inn Åslettavegen, og kjør denne veien ca 700 meter til parkeringen ved Februa.

Endelig kan jeg "trave" rundt igjen. I 4 måneder har jeg vært så avhengig av andre at det eneste stedet jeg har kunne gått er i nabolaget. Dødskjedelig!! Men i DAG kunne jeg ENDELIG ta med kidden og bikkjene litt lenger enn ut døra. (nei, jeg bor ikke i Oslo så det er ikke trikk utenfor huset). 

Vi tok turen til Bokkedalen i Eidsvoll. Her har vi vært så mange ganger at det er egentlig en skam at jeg ikke har skrevet om det.
Turen er på ca 2,5km fra Februa så denne turen er for alle, og det som er er så ekstra fint med denne turen er at det ALLTID er varm kaffe klart til du kommer. Du kan få ly, du kan grille og til og med benytte deg av en utedass på stedet. Du kan banne på at du aldri er helt alene når du ankommer plassen, og er det din første tur så heiser de flagg. Helt fantastisk!

Stien er lett oppmerket, og det er flere ruter. Sommer ruten er litt brattere enn vinter ruten og det er skiltet til flere "troll" bortover med historier fra området. Fantastisk å ta med unga altså! 

Rent bortsett fra at jeg rygget rett inn i ei strømstolpe og fikk en ekstra dytt inn i den ene siden av Forden så gikk turen som smurt. Litt sludd, men det er ikke værre enn å bruke ordentlige tursko.

God Tur!






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Ramstadsjøen, Rælingen

Nipkollen, Nannestad.

Gjeddevann